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Stats of My Life(おいしい人生を味わうために、コツコツとチャレンジしたことを書くブログ)

「1万円起業」読みました。(2017年57冊目)I read "10,000 yen entrepreneur". (57th in 2017)

 

1万円起業 文庫版

1万円起業 文庫版

 

 

❏感想

 

出版されたのは2013年ですが、今の時期であればもっと多くの人に
読まれていたかもしれない本かもしれないくらいいい本です。

・貯金はいらない
・会社をやめる必要もない
・主婦の方でもできる。いや、むしろ向いているかもしれません
・年齢も問わない

そんな条件で始める「起業」の紹介本です。

多くの成功事例から、ビジネスの各フェーズ(立ち上げ、意思決定、セールスなど)の
重要なコツを指南してくれます。

ただし、この本で1番伝えたいことは
「リスクはないんだからさっさとビジネス始めなさい」
だと思います。

企画を考えている人も参考になると思います。
非常に面白いです。

なお、著者のコミュニティも本に紹介されていました↓

chrisguillebeau.com


<メモ>

・第1章
ビジネスを始めるには

・製品またはサービス
・代金を支払う意欲のある人
・支払を受ける手続き

この3つがあればOK

1つ得意なことがあれば他にも転用できるはず。
自分の情熱とスキルを他人にとって有益なものと結びつけよう。

・第2章

・価値とは人を助けること
・あなたが人に与えたいと思うものではなく、人が本当にほしがるものを提供しよう


・第3章

専門的なコンサルティング・ビジネスは1日でつくれる。内容はできるだけ具体的に

・第4章

場所のとらわれない働き方には多くの方法があるが、情報出版ビジネスは特に利益が期待できる。それは電子書籍に限らない。PDFファイルを売るだけだっていい。

・第5章

意思決定表を使って、複数のアイデアを比べてみよう。1つのアイデアだけを選ぶ必要はないが、この作業によって次に取りかかるものが決めやすくなる

・第6章

A4用紙1枚のビジネスプランを使って、あなたのビジネスアイデアを手早くまとめよう

・第7章

いいオファーとすばらしいオファーの違いは緊急性だ。顧客が、いま行動しなければいけない理由は何だろうか?

・第8章

上手な新製品発売はハリウッド映画に似ている。ずいぶん前から噂が聞こえはじめ、公開直前にはその話題でもちきりになり、それから公開を待ちかねた人々が列をなすのがみられる。

・第9章

ビジネス開発のために使える時間をどう割り振ったらいいかわからなければ、
50%を創造に使い、残りの50%を人とのつながりに使おう。情報伝達の
もっとも強力な流れは、たいていすでに知っている人たちから始まる

・第10章

価格設定は、自分が負担した費用や時間ではなく、顧客が受け取るベネフィットで決めること

複数の価格帯を設けておくと、利益が上がりやすい

・第11章

立ち上げたビジネスで収入を増やして「もっと上を目指す」のは、最初にビジネスを始めるときにくらべればたいてい簡単だ。

慎重な選択を重ねれば、仕事量を大きく増やさずビジネスを成長させ、新たに人を雇わずに規模を拡大できる。


・第12章

スキルと人間関係を活用すれば、同時に2つ以上の場所に存在できる。そのための戦略にはアウトソーシングアフェリエイトの活用、パートナーシップがある

・第13章

成長を追求して拡大を目指すか、小さいままでいるか、どちらを選んでもいい。それは、あなたがどんな自由を望むかにかかっている

・第14章

アドバイスは役に立つが、ときには無視することも大事だ。誰かが許可を与えてくれるのを待っていてはいけない

この本全体を通じてもっとも重要な教訓ー他人の人生を生きて、時間を無駄にしてはいけない

 

❏Impression

 

It was published in 2013, but for now it's time for more people
It is as good as it might be a book that might have been read.

· I do not need savings
· It is not necessary to quit the company
· You can do even a housewife. No, it may be rather suitable
· Age does not matter

It is an introduction book of "entrepreneur" that starts with such conditions.

From many successful cases, each phase of the business (launch, decision making, sales etc.)
It will guide important tips.

However, what I want to tell the most in this book is
"There is no risk so start at business quickly"
I think.

I think that those who are thinking about planning will be helpful as well.
It is very funny.

In addition, the community of the author was also introduced in the book ↓
https://chrisguillebeau.com/


<Memo>

·Chapter 1
To start a business

· Products or services
· People who are motivated to pay the price
· Procedure to receive payment

If there are these three, it is OK.

If there is one thing that you are good at, you should be able to divert to others.
Let's combine my passions and skills with what is beneficial to others.

·Chapter 2

· Value is to help others
· Offer what you really want, not what you want to give to people


· Chapter 3

Professional consulting · business can be made in one day. Contents as concrete as possible

· Chapter 4

There are many ways to work without restriction of place, but information publishing business can expect especially profit. It is not limited to e-books. You can just sell the PDF file.

· Chapter 5

Let's compare multiple ideas using decision making tables. It is not necessary to select only one idea, but this task makes it easier to decide what to go on the next

· Chapter 6

Let's quickly summarize your business idea using a single A4 paper business plan

· Chapter 7

The difference between a good offer and a wonderful offer is urgency. What is the reason why customers should act now?

· Chapter 8

A successful new product release is similar to a Hollywood movie. A long time ago, rumors began to be heard, and just before the publication, it became a chaotic of that topic, and then people waiting for the release were seen to make a row.

· Chapter 9

If you do not know how to allocate time that can be used for business development,
Let's use 50% for creation and the remaining 50% for connection with people. Information transmission
The most powerful flow usually begins with those who already know

· Chapter 10

Pricing is not based on expenses and time burdened by you but by the benefits the customer receives

Providing multiple price zones makes it easier for profits to rise

· Chapter 11

Increasing your income with the launched business and "aiming for more" is usually easier than when you first start a business.

With careful choice, you can grow your business without significantly increasing your workload and expand your scale without hiring new people.


· Chapter 12

If you exploit skills and relationships, you can exist in more than one place at the same time. There are outsourcing, utilization of affiliate, partnership as a strategy for that

· Chapter 13

Whether you are pursuing growth and aiming for expansion or staying small, you can choose either. It depends on what freedom you want

· Chapter 14

Advice is useful, but sometimes it is important to ignore it. Do not wait for someone to give you permission

The most important lesson throughout this book - Do not waste your time living the life of others