zashii-1434

Stats of My Life(おいしい人生を味わうために、コツコツとチャレンジしたことを書くブログ)

「斎藤一人の成功している人の見た目の法則」読みました。(2017年14冊目)I read "The Law of Appearance of a Successful Person of Saito Kazuo". (14th year of 2017)

斎藤一人 成功している人の「見た目」の法則

斎藤一人 成功している人の「見た目」の法則

 

 

■感想

 

「見た目はその人の入り口、中身は出口」

と表現すればいいでしょうか?

 

その入り口はちょっと気をつけるだけで劇的に良くなることが理解できました。

本を読んでていいなと思うフレーズがいくつかありました。

 

<例>

・おしゃれとは好きなことを増やすもの

・ここぞの運が悪い人はクツが汚い人

 

特に私は最近あまり見た目に対してメンテナンスをしてなかったので、してみようと思いました。

 

■Impression

 

Should it be expressed as "the entrance is the entrance of the person, the contents are the exit"?

I could understand that the entrance got better dramatically just by being a little careful.

 

There were several phrases that I think may be good to read a book.

 

<Example>

· Fashion is what increases likes

· People with bad luck are dirty people

 

Especially I recently thought that I tried doing maintenance because I did not maintain it so much.